fbpx

ΣΧΟΛΗ ΤΑΧΥΠΛΟΩΝ

ΕΛΑ ΜΑΖΙ ΜΑΣ.. ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ..

Η σχολή μας Η2Ο ιδρύθηκε το 2007 στην Αλεξανδρούπολη με σκοπό να εκπαιδεύει και να προετοιμάζει άρτια υποψήφιους χειριστές ταχύπλοων σκαφών, που εκτός από την επιτυχία τους στις εξετάσεις του Λιμεναρχείου θέλουν να αποκτήσουν και τις απαραίτητες βασικές ναυτικές γνώσεις για την παρουσία τους με ασφάλεια στο χώρο της θάλασσας. Χαράξτε με ασφάλεια την δική σας πορεία στη θάλασσα!



    ΣΧΟΛΗ

    Η σχολή χρησιμοποιεί τον ειδικά διαμορφωμένο χώρο για την θεωρητική και πρακτική διδασκαλία, που διαθέτει όλο τον απαραίτητο υλικοτεχνικό εξοπλισμό (ναυτικούς χάρτες, όργανα ναυσιπλοΐας κ.α.) για την πλήρη κατανόηση και εκπαίδευση της Ναυτικής Τέχνης. Οι εγκαταστάσεις της σχολής βρίσκονται στην οδό Κικόνων 9, Αλεξανδρούπολης.
    ΣΧΟΛΗ

    Υπηρεσιες Σχολης

    Εκπαιδευση – προετοιμασια για τις εξετασεις χειριστη Ταχυπλοου Σκαφους.

    Επειδή κάποια από τα μετρά ασφαλείας στο χώρο της θάλασσας είναι:
    Οι σωστές και οι πληρέστερες γνώσεις..
    Η σωστή εκτίμηση των δυνατοτήτων μας..
    Και πάνω από όλα ο σεβασμός προς τη θάλασσα..

    Εκπαιδευση – Προετοιμασια για εξετασεις

    Η θεωρητική εκπαίδευση πραγματοποιείται στο χώρο της σχολής πλήρως εξοπλισμένο με ναυτικούς χάρτες, όργανα ναυσιπλοΐας και όλα τα απαραίτητα για την πλήρη κατανόηση της Ναυτικής Τέχνης. Τα μαθήματα στηρίζονται και στο βιβλίο που προμηθεύει το Λιμεναρχείο.
    Η εκπαίδευση καλύπτει έννοιες όπως:

    Βασικες γνωσεις

    • Έννοιες και ορισμοί ναυτικής τέχνης
    • Ανεμολόγιο και κυματισμοί

    Διεθνης Κανονισμος προς Αποφυγη Συγκρουσεων στη Θαλασσα

    • Κατηγορίες πλοίων
    • Χειρισμοί πλοίων
    • Αποφυγή συγκρούσεων
    • Συριγμοί
    • Σήματα κινδύνου
    • Σωστικά μέσα και χρήση τους

    Φωτα ναυσιπλοΐας και αλλα αναγνωριστικα

    • Κατηγορίας και κατάστασης πλοίου κατά τη διάρκεια της ημέρας
    • Κατηγορίας πλοίου και κατάστασης κατά τη διάρκεια της νύχτας

    Αναγνωση και χρηση Ναυτικων Χαρτων

    • Γωγραφικές συντεταγμένες
    • Εύρεση θέσης, στίγματος
    • Χάραξη ασφαλής Πορείας
    • Εύρεση αληθής πορείας
    • Μέτρηση αποστάσεων
    • Χρήση Πυξίδας
    • Πραγματικός Βορράς
    • Μαγνητικός Βορράς
    • Χρήση των διοπτεύσεων.

    Μηχανολογικες – Ηλεκτρολογικες και Τεχνικες Γνωσεις

    • Τύποι πυροσβεστήρων και χρήση
    • Αντιμετώπιση πυρκαγιάς
    • Περιγραφή εξωλέμβιας μηχανής
    • Σωστή χρήση και συντήρησή της
    • Πιθανές βλάβες και αποκατάστασή τους

    Xρηση αληθους Πορειας Με χρηση κομπασου και ναυτικου χάρτη.

    Η πρακτική εκπαίδευση πραγματοποιείται στα πλήρως εξοπλισμένα με σωστικά και πυροσβεστικά μέσα, και ηλεκτρονικά βοηθήματα ναυσιπλοΐας (GPS – Βυθόμετρο) σκάφη της σχολής, όπου έχει ως στόχο την προσαρμογή στις ιδιαιτερότητες του ταχύπλοου σκάφους, η χρήση των σωστικών μέσων, η γνωριμία με τα στοιχεία των μηχανών και τέλος η εξάσκηση στις βασικές ενέργειες στις οποίες εξετάζονται οι υποψήφιοι από την Λιμενική Αρχή. Πιο αναλυτικά, κατά τα πρακτικά μαθήματα, ο αριθμός των οποίων ποικίλει ανάλογα με την εξοικείωση του εκπαιδευόμενου με το αντικείμενο, καλύπτονται τα κάτωθι:

    Βασικες γνωσεις

    • Ανάγνωση πυξίδας και προσανατολισμός
    • Ορολογία χειρισμών, οργάνων και εννοιών
    • Επίδειξη οργάνων και σκάφους
    • Ναυτικοί κόμποι
    • Προετοιμασία απόπλου

    Χειρισμοι Προσεγγισης

    • Πλαγιοδέτηση
    • Πλωροδέτηση
    • Πρυμνοδέτηση
    • Άλλοι χειρισμοί
    • Είσοδος σε λιμένα
    • Έξοδος από λιμένα
    • Πορεία σε δίαυλο
    • Aσφαλής προσέγγιση και Διάσωση ναυαγού
    • Χειρισμοί κατά την αγκυροβολία
    • Χάραξη Πορείας
    • Με χρήση κομπάσου και ναυτικού χάρτη
    • Με χρήση GPS

    Η Σχολή μας παρέχει τη δυνατότητα συμπληρωματικών μαθημάτων για κατόχους διπλώματος ταχύπλοου οι οποίοι επιθυμούν παραπάνω πρακτική εξάσκηση στο σκάφος και πιο εκτεταμένες θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις σε ότι αφορά την Ανοιχτή θάλασσα, όπως γνώσεις μετεωρολογίας, ναυτιλίας, κλπ.

     

    Τα μαθήματα μπορούν να πραγματοποιηθούν: 

    – Στο ταχύπλοο σκάφος του εκπαιδευόμενου,

    – Σε ενοικιασμένο για το σκοπό αυτό σκάφος,

    – Σε ένα από τα πλήρως εξοπλισμένα ταχύπλοα σκάφη της σχολής μας,

    Ενδεικτικά αναφέρουμε το πρόγραμμα ενός μονοήμερου εκπαιδευτικού ταξιδιού. Το πρόγραμμα και η ύλη μπορεί να τροποποιηθεί ανάλογα με τις απαιτήσεις και τις ανάγκες του κάθε νέου χειριστή.

     

    Πρωινή αναχώρηση από λιμάνι. 

    Έλεγχος μηχανής και σκάφους, εφοδίων κλπ. Χάραξη πορείας προς τον επιθυμητό προορισμό με χρήση αναλογικού χάρτη αλλά και GPS Plotter – RADAR . Εφόσον απαιτείται και είναι επιθυμητό μπορεί να γίνει και εκμάθηση καθέλκυσης.

     

    Πορεία 

    Χρήση Flaps και Trim, υπενθύμιση του Διεθνή Κανονισμού Αποφυγής Συγκρούσεων, χρήση GPS Plotter – Βυθόμετρο – RADAR ,εκμάθηση ασφαλούς πλεύσης σε τυχόν κακοκαιρία, απόνερα κλπ.

     

    Θεωρητικές αναφορές 

    Κατά την πορεία, γίνεται αναφορά και επεξήγηση θεωρητικών όρων της ναυτιλίας, της μετεωρολογίας, της μηχανολογίας του σκάφους, της υδροδυναμικής και άλλων πολλών εννοιών και γνώσεων που προκύπτουν μέσα από ένα εκπαιδευτικό ταξίδι.

     

    Αγκυροβολίες 

    Πριν την άφιξη στον προορισμό, γίνεται στάση σε όρμο-λιμενίσκο της επιλογής μας ώστε να πραγματοποιηθεί εξάσκηση σε αγκυροβολίες. Γίνεται εκμάθηση ναυτικών κόμπων, επεξήγηση και επιλογή εκτάματος καδένας, άγκυρας κλπ.

     

    Προσέγγιση σε λιμένα 

    Μετά τις αγκυροβολίες σε όρμους διαφορετικού τύπου βυθού και αέρα, προσεγγίζουμε τον λιμένα προορισμού μας όπου και μαθαίνουμε να δένουμε με ασφάλεια, συνέπεια και σεβασμό προς στους επαγγελματίες της περιοχής, το σκάφος μας.

     

    Επιστροφή 

    Κατά την επιστροφή είναι δυνατόν να εξασκηθούμε ιδιαιτέρως στην ανάγνωση και κατανόηση φάρων, φανών και άλλων φωτεινών σημάνσεων που παρατηρούνται μετά τη δύση του ηλίου. Καταλήγουμε με την ανέλκυση του ταχύπλοου αν και εφόσον αυτό είναι απαραίτητο.

    • Καθέλκυση και Ανέλκυση σκαφών από γλίστρα, όπως και μεταφορά σκαφών αναψυχής
    • (Ειδικές γνώσεις που απαιτείται να διαθέτει ο χειριστής)

    ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ – ΝΕΑ – ΧΡΗΣΙΜΑ

    Για τη συμμετοχή στις εξετάσεις του Λιμεναρχείου ο υποψήφιος απαιτείται να έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του.

    Δικαιολογητικά
    1) Φωτοαντίγραφο του δελτίου ταυτότητας ή άλλου νόμιμου αποδεικτικού στοιχείου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 4 του άρθρου 3 του Ν. 2690/1999 (Α΄ 45), όπως ισχύει.
    2) Πρωτότυπα ή επικυρωμένα φωτοαντίγραφα πιστοποιητικών (βεβαιώσεων) ιατρών ειδικότητας παθολόγου ή γενικής ιατρικής και οφθαλμιάτρου, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις για την ιατρική εξέταση των υποψήφιων οδηγών αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων. Κάτοχος άδειας οδήγησης αυτοκινήτων οχημάτων ή μοτοσικλετών ή μοτοποδηλάτων, σε ισχύ, δεν είναι υποχρεωμένος να προσκομίσει ιατρικά πιστοποιητικά (βεβαιώσεις), αλλά μπορεί να προσκομίσει επικυρωμένο φωτοαντίγραφο της προαναφερόμενης άδειας. Η Λιμενική Αρχή μπορεί, εφόσον υπάρχουν ειδικοί λόγοι, να ζητήσει οποτεδήποτε την υποβολή ιατρικής βεβαίωσης οφθαλμίατρου, παθολόγου, ωτορινολαρυγγολόγου, νευρολόγου, ψυχίατρου ή ορθοπεδικού, ιδιωτών ή από δημόσια νοσοκομεία.
    3) Υπεύθυνη Δήλωση του άρθρου 8 του Ν. 1599/1986 (Α΄ 75), θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής, σε περίπτωση που δεν υποβάλλεται αυτοπροσώπως από τον αιτούντα, στην οποία αναγράφονται/δηλώνονται τα ακόλουθα: «γνωρίζω καλά κολύμβηση και έχω λάβει θεωρητική εκπαίδευση (6) ωρών και πρακτική εκπαίδευση (6) ωρών, στη σχολή εκπαίδευσης υποψήφιων χειριστών ταχυπλόων σκαφών ΔΡΑΓΑΝΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
    4) Βεβαίωση της σχολής εκπαίδευσης υποψήφιων χειριστών ταχυπλόων σκαφών. Η βεβαίωση είναι σύμφωνη, ως προς τον τύπο και το περιεχόμενό της, με το υπόδειγμα του Παραρτήματος Β΄ του κανονισμού αυτού και συνοδεύεται από επικυρωμένα φωτοαντίγραφα των νόμιμων παραστατικών καταβολής διδάκτρων που έχουν εκδοθεί από εγκεκριμένη σχολή εκπαίδευσης υποψήφιων χειριστών ταχυπλόων σκαφών, ο ιδιοκτήτης της οποίας υπογράφει και σφραγίζει, με την σφραγίδα της σχολής, την παραπάνω βεβαίωση και τα φωτοαντίγραφα των παραστατικών.
    5) Δύο (02) πρόσφατες έγχρωμες φωτογραφίες και αντίστοιχο ψηφιακό αρχείο, σύμφωνα με τις οδηγίες.
    6) Παράβολα ποσού πενήντα (50,00) ευρώ υπέρ του Ε.Κ.Ο.Ε.Μ.Ν και δεκαπέντε (15,00) ευρώ υπέρ του Δημοσίου (από Δ.Ο.Υ στο Κ.Α.Ε 3435 ή ηλεκτρονικό παράβολο).

    Η φωτογραφία επάνω στην άδεια εκτυπώνεται σε ένα μικρό ορθογώνιο μεγέθους ~ 1,9 cm x 2,2 cm (πλάτος x ύψος – width x height).

    Λόγω αυτού του γεγονότος υπάρχουν οι εξής 2 απαιτήσεις:

    • Ο λόγος ύψος προς πλάτος πρέπει να είναι 2,2 / 1,9 ~ 1,16. Για να υπάρχει κάποιος αέρας και να μη χρειάζεται να γίνονται πολλές δοκιμές, θα επιτρέπεται μέσω της εφαρμογής αυτός ο λόγος να είναι από 1,14 ως 1,18. Αυτό σημαίνει ότι η φωτογραφία πρεπει να έχει πλάτος 1000 pixels και ύψος 1180 pixels.
    • Για να φαίνεται σωστά η εκτύπωση θα πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον 300 dpi και Άνω..

    Η εξέταση των υποψηφίων αποτελείται:
    1. Η εξέταση των υποψήφιων χειριστών ταχυπλόων σκαφών διακρίνεται σε θεωρητική (γραπτή ή προφορική) και πρακτική.
    2. Η θεωρητική εξέταση περιλαμβάνει την εξέταση των υποψηφίων σε ερωτηματολόγιο πολλαπλών επιλογών/απαντήσεων. Ο αριθμός των ερωτήσεων ανέρχεται σε είκοσι (20).
    Η θεωρητική εξέταση διενεργείται ως ακολούθως:
    α. Πριν την έναρξη της θεωρητικής (γραπτής) εξέτασης, ο πρόεδρος της τριμελούς επιτροπής παραλαμβάνει από το αρμόδιο στέλεχος της Λιμενικής Αρχής τον πίνακα των υποψηφίων χειριστών ταχυπλόων σκαφών, που έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις.
    β. Κατά την είσοδο των υποψηφίων στο χώρο των εξετάσεων, διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας αυτών, με βάση την αστυνομική τους ταυτότητα ή άλλο νόμιμο αποδεικτικό στοιχείο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 4 του άρθρου 3 του ν. 2690/1999 (Α΄ 45).
    γ. Ακολούθως, ο πρόεδρος της τριμελούς επιτροπής εκτυπώνει μέσω του Π.Σ.Ε.Α.Χ.Τ.Σ. αριθμό ερωτηματολογίων ίσο προς των αριθμό των παρόντων υποψηφίων, καθένα εκ των οποίων είναι μοναδικό και αντιστοιχεί ονομαστικά σε κάθε έναν υποψήφιο. Κατόπιν, εκτυπώνει ισάριθμα έντυπα «φύλλου εξέτασης υποψηφίου», καθένα εκ των οποίων αντιστοιχεί ονομαστικά σε κάθε έναν υποψήφιο. Ο τύπος και το περιεχόμενο του «φύλλου εξέτασης υποψηφίου» είναι σύμφωνος με το υπόδειγμα του Παραρτήματος Ζ΄ του κανονισμού αυτού.
    δ. Κάθε μοναδικό ζεύγος ερωτηματολογίου/φύλλου εξέτασης υποψηφίου διανέμεται στον αντίστοιχο υποψήφιο, προκειμένου να γίνει από τον ίδιο επιβεβαίωση των αναγραφόμενων σε αυτά στοιχείων ταυτότητας.
    ε. Οι υποψήφιοι επιλέγουν μία εκ των απαντήσεων που δίδονται σε κάθε ερώτημα και αναγράφουν ένα από τα τρία Α ή Β ή Γ κεφαλαία γράμματα της ελληνικής αλφαβήτου, που αντιστοιχεί στην απάντηση που επέλεξαν, στο φύλλο εξέτασης και δίπλα στον αριθμό κάθε ερωτήματος. Η μη συμπλήρωση του χώρου που αντιστοιχεί στον αριθμό κάθε ερωτήματος με κάποιο από τα προαναφερόμενα γράμματα, λαμβάνεται ως λανθασμένη απάντηση.
    στ. Αποσβέσεις, διορθώσεις, αποξέσεις ή διαγραφές απαντήσεων, πάνω στο φύλλο εξέτασης, καθιστούν λανθασμένες τις απαντήσεις.
    ζ. Η θεωρητική (γραπτή) εξέταση διαρκεί σαράντα (40) λεπτά της ώρας. Οι υποψήφιοι μπορούν να αποχωρούν από την αίθουσα οποτεδήποτε κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, χωρίς δικαίωμα επανόδου, εκτός από τους δύο (2) τελευταίους υποψήφιους, οι οποίοι αποχωρούν ταυτόχρονα.
    η. Μετά το πέρας της προβλεπόμενης διάρκειας της εξέτασης, ο πρόεδρος της τριμελούς επιτροπής εκτυπώνει μέσω του Π.Σ.Ε.Α.Χ.Τ.Σ. και παραδίδει σε κάθε υποψήφιο το φύλλο ορθών απαντήσεων που αντιστοιχεί στο ερωτηματολόγιό του.
    θ. Η παρουσία εξεταζόμενων, κατά τη διαδικασία της διόρθωσης των φύλλων εξέτασης, δεν απαγορεύεται. Υποψήφιοι που αμφισβητούν το αποτέλεσμα ή ζητούν διευκρινίσεις, παραπέμπονται στο φύλλο ορθών απαντήσεων που τους έχει δοθεί.
    ι. Επιτυχών στη γραπτή εξέταση θεωρείται ο υποψήφιος που έχει απαντήσει σωστά σε δεκαοκτώ (18) τουλάχιστον ερωτήσεις.
    ια. Έλληνας υποψήφιος, που δεν γνωρίζει την ελληνική γραφή και ανάγνωση, θα εξετάζεται προφορικά ενώπιον του συνόλου της επιτροπής. Το κεφαλαίο γράμμα της ελληνικής αλφαβήτου, που αντιστοιχεί στην κάθε απάντηση που επιλέγει, αναγράφεται δίπλα από τον αριθμό του αντίστοιχου ερωτήματος στο «φύλλο εξέτασης υποψηφίου», από τον πρόεδρο της επιτροπής, και γίνεται ειδική μνεία, με ερυθρά μελάνη, για τον τρόπο εξέτασής του. Με τον ίδιο τρόπο εξετάζεται και αλλοδαπός υποψήφιος, ο οποίος δεν γνωρίζει να ομιλεί και να γράφει την ελληνική γλώσσα, αφού για τη διερμηνεία προσληφθεί, με δαπάνη του, πτυχιούχος διερμηνέας αναγνωρισμένου Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της ημεδαπής ή διερμηνέας της μεταφραστικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Εξωτερικών, ο οποίος προσυπογράφει και το «φύλλο εξέτασης υποψηφίου». Η διαπίστωση των ανωτέρω προσόντων του διερμηνέα γίνεται από την επιτροπή. Φωτοαντίγραφα των σχετικών πιστοποιητικών, που προσκομίζει ο διερμηνέας, τοποθετούνται στο φάκελο του υποψηφίου.
    3. Η πρακτική εξέταση περιλαμβάνει:
    α. την ασφαλή πρυμνοδέτηση και πλαγιοδέτηση (παραβολή) του ταχυπλόου σκάφους σε μήκος κρηπιδώματος ή άλλου χώρου ίσο με το διπλάσιο του μήκους του σκάφους και
    β. τη διαπίστωση, κατά τη διάρκεια που ο εξεταζόμενος επιβαίνει στο εκπαιδευτικό σκάφος:
    α.α. αναγνώρισης και χρήσης των σωστικών και πυροσβεστικών του μέσων,
    β.β. κατασκευής ενός εκ των ναυτικών κόμπων «καντιλίτσα», «ψαλιδιά» ή «σταυρόκομπος» και
    γ.γ. βασικών γνώσεων ανάγνωσης και χρήσης ναυτικού χάρτη. Ειδικότερα ο εξεταζόμενος καλείται να απαντήσει σωστά σε δύο τουλάχιστον από τις τρεις ερωτήσεις που θα του απευθυνθούν, από τις παρακάτω:
    α.α.α. αναγνώριση φάρων και χαρακτηριστικών τους
    β.β.β. έννοια και αναγνώριση ισοβαθούς στο χάρτη
    γ.γ.γ. μονάδα μέτρησης βαθών στη θάλασσα και αναγνώριση αυτών στο χάρτη
    δ.δ.δ. χρησιμότητα διπαράλληλου κανόνα και χρήση αυτού στο χάρτη
    ε.ε.ε. χρησιμότητα διαβήτη (κουμπάσου) και χρήση αυτού στο χάρτη
    στ.στ.στ. έννοια κλίμακας πλάτους
    ζ.ζ.ζ. έννοια κλίμακας μήκους
    η.η.η. έννοια γεωγραφικού στίγματος και αναγνώριση αυτού στο χάρτη
    θ.θ.θ. χάραξη πορείας στο χάρτη και χρήση πυξίδας
    ι.ι.ι. αναγνώριση υφάλων και σκοπέλων στο χάρτη
    Στην πρακτική εξέταση δικαιούνται να συμμετάσχουν όσοι έχουν περατώσει επιτυχώς τις θεωρητικές εξετάσεις.
    4. Επιτυχών στην πρακτική εξέταση θεωρείται ο υποψήφιος ο οποίος ολοκλήρωσε επιτυχώς όλα τα στάδια της πρακτικής εξέτασης.
    5. Αλλοδαπός υποψήφιος ο οποίος δεν γνωρίζει να ομιλεί την ελληνική γλώσσα, εξετάζεται κατά την πρακτική εξέταση με την παρουσία του πτυχιούχου διερμηνέα που αναφέρεται στην παράγραφο 2.ια. του παρόντος άρθρου.
    6. Η χρησιμοποίηση του εκπαιδευτικού σκάφους κατά την πρακτική εξέταση είναι υποχρεωτική, εφόσον στην περιοχή δικαιοδοσίας της Λιμενικής Αρχής εδρεύει εγκεκριμένη σχολή εκπαίδευσης υποψήφιων χειριστών ταχυπλόων σκαφών.
    7. Το εκπαιδευτικό ταχύπλοο σκάφος που χρησιμοποιείται κατά την πρακτική εξέταση, πρέπει να είναι ασφαλισμένο για την κάλυψη αστικής ευθύνης, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 8 και της παραγράφου 3 του άρθρου 9 του ν. 2743/1999 (Α΄ 211).
    8. Εφόσον κατά τη διάρκεια των εξετάσεων διαπιστωθεί απόπειρα εξαπάτησης της εξεταστικής επιτροπής από υποψήφιο, πέραν τυχόν άλλων νομικών κυρώσεων, ο υποψήφιος απορρίπτεται.
    9. Υποψήφιοι που δεν προσέρχονται προς εξέταση, την καθορισμένη ημερομηνία και ώρα, θεωρούνται αποτυχόντες.
    10. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, η εξεταστική επιτροπή εκδίδει και ανακοινώνει «Δελτίο Αποτελεσμάτων» της εξέτασης, θεωρημένο από τον Προϊστάμενο της Λιμενικής Αρχής, με τα ονοματεπώνυμα των υποψηφίων και την ένδειξη «ΕΠΕΤΥΧΕ» ή «ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΕ», σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος Η΄ του κανονισμού αυτού.
    11. Κάθε άδεια χειριστή ταχυπλόου σκάφους, που εκδίδεται, λαμβάνει μοναδικό κωδικό από την τηρούμενη στο Π.Σ.Ε.Α.Χ.Τ.Σ. Ενιαία Βάση Δεδομένων, σύμφωνα με τις διατάξεις του επόμενου άρθρου. Ο κωδικός αυτός καταχωρείται στο σώμα της άδειας χειριστή ταχυπλόου σκάφους.

    Σύμφωνα με το νόμο ο κάτοχος της Άδειας Χειριστού Ταχυπλόου Σκάφους, έχει δικαίωμα να χειριστεί σκάφος μέχρι και 20 μέτρα εφόσον αυτό είναι νοικιασμένο. Εάν είναι ιδιόκτητο τότε το σκάφος δεν πρέπει να ξεπερνάει τους 100 κόρους. Ο κόρος αποτελεί μονάδα μέτρησης του όγκου ενός σκάφους (1 κόρος = 2,83 κυβικά μέτρα).

    Διπλωμα απαιτειται οταν ενα σκαφος:

    1. ανεξάρτητα από τον τύπο ή και το υλικό κατασκευής του φέρει:
    εξωλέμβια μηχανή συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 30 ΗΡ ή
    έσω/εξωλέμβια μηχανή ή εσωλέμβια βενζινομηχανή μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 40 ΗΡ ή
    εσωλέμβια πετρελαιομηχανή πάνω από 70 ΗΡ
    2. είναι φουσκωτό και φέρει:
    εξωλέμβια μηχανή μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 15 ΗΡ ή
    έσω/εξωλέμβια μηχανή ή εσωλέμβια βενζινομηχανή μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 40 ΗΡ ή
    εσωλέμβια πετρελαιομηχανή μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 50 ΗΡ
    3. είναι τύπου Jet Ski
    4. είναι τύπου HOVER CRAFT
    Το δίπλωμα απαιτεί ανανέωση μετά το πέρας του 65ου έτους του χειριστή. Η διαδικασία ανανέωσης μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας αυτής, περιλαμβάνει προσκόμιση βεβαίωσης για την υγεία και καταλληλότητα του ενδιαφερόμενου.

    Προϋποθεσεις εκδοσης νεας αδειας

    Έχοντας προηγηθεί η υποχρεωτική -σύμφωνα με το νέο νόμο- εκπαίδευση, η τελική διαδικασία για την έκδοση άδειας χειριστή ταχυπλόου ξεκινά με την υποβολή αίτησης για συμμετοχή στις εξετάσεις, που γίνεται πλέον σε οποιαδήποτε Λιμενική Αρχή επιθυμεί ο ενδιαφερόμενος, αρκεί να πληροί αθροιστικά τις παρακάτω προϋποθέσεις:
    • Να έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του
    • Να είναι υγιής
    • Να γνωρίζει κολύμβηση
    • Να έχει λάβει, υποχρεωτικά, θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση εννέα (9), τουλάχιστον, ωριαίων μαθημάτων (6 θεωρητικών και 3 πρακτικών) από εγκεκριμένη σύμφωνα με τον νέο κανονισμό σχολή εκπαίδευσης υποψήφιων χειριστών ταχυπλόων σκαφών
    • Η σχετική άδεια θα εκδοθεί αφού ο ενδιαφερόμενος υποβληθεί με επιτυχία και στις εξετάσεις (σύμφωνα με το άρθρο 4 του νέου Κανονισμού).

    Ισχυς αδειων – Ανανεωση

    Η άδεια χειριστή ταχύπλοου σκάφους ισχύει μέχρι ο κάτοχός της να συμπληρώσει το εξηκοστό πέμπτο (65) έτος της ηλικίας του. Μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας αυτής, η άδεια πρέπει να ανανεωθεί. Για την ανανέωση υποβάλλεται αίτηση του ενδιαφερομένου, εφαρμοζομένων ανάλογα, ως προς την υγεία και καταλληλότητα, όσων ισχύουν για την έκδοση άδειας.
    Πιο συγκεκριμένα: εφόσον προσκομισθούν ιατρικές βεβαιώσεις, η ανανέωση ισχύει για μία τριετία, με έναρξη την ημερομηνία έκδοσης των ιατρικών βεβαιώσεων, ενώ αν προσκομισθεί επικυρωμένο φωτοαντίγραφο της άδειας οδήγησης αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ή μοτοποδηλάτου, η ισχύς της ανανέωσης συμπίπτει χρονικά με αυτήν της άδειας οδήγησης.
    Για την ανανέωση άδειας καταβάλλεται ποσό πενήντα (50) ευρώ υπέρ του Ε.Κ.Ο.Ε.Μ.Ν. και δεκαπέντε (15) ευρώ υπέρ του Δημοσίου.

    Σημείωση: Γενικότερα, η χορηγηθείσα άδεια παύει αυτοδίκαια να ισχύει εάν μεταβληθούν οι όροι ή εκλείψουν οι προϋποθέσεις με βάση τις οποίες είχε χορηγηθεί.

    Εκδοση αντιγραφου αδειας (λογω απωλειας ή φθορας)

    Σε περίπτωση απώλειας ή φθοράς της άδειας χειριστή ταχύπλοου σκάφους που είναι σε ισχύ, χορηγείται αντίγραφο.
    Για τη χορήγηση αντιγράφου, ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει στη Λιμενική Αρχή αίτηση, στην οποία επισυνάπτεται η φθαρμένη άδεια χειριστή (στην περίπτωση φθοράς) ή υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του Ν. 1599/1986 (Α΄ 75), ότι απώλεσε την άδεια.
    Ανάλογη διαδικασία ακολουθείται και στην περίπτωση μεταβολής οποιουδήποτε αναγραφόμενου στην άδεια στοιχείου.
    Για κάθε έκδοση αντιγράφου της άδειας ή αντικατάστασή της, καταβάλλεται ποσό πενήντα (50) ευρώ υπέρ του Ε.Κ.Ο.Ε.Μ.Ν. και δεκαπέντε (15) ευρώ υπέρ του Δημοσίου.

    Έλεγχος Εγγράφων Σκάφους (σε αδιάβροχο τσαντάκι) – Έλεγχος ημερομηνιών λήξης

    • Άδεια κυβερνήτη
    • Άδεια πλόων
    • Ασφάλεια σκάφους (οδική και για τη θάλασσα)

     

    Έλεγχος Χαρτών – Τηλεφώνων Έκτακτης Ανάγκης

    • Χάρτες περιοχής που θα πας (Portolano!!! SOS) – Ενημέρωση για ναυτιλιακούς κινδύνους (ύφαλους, ναυάγια, αβαθή, ξέρες) ΜΗΝ ΤΟ ΑΜΕΛΗΣΕΙΣ – Ψάξε σε παλιά άρθρα αν κάποιος έχει πάει σε εκείνα τα μέρη για πληροφορίες
    • Ασφαλή λιμάνια, κόλποι (σε ποιόν καιρό) – Εναλλακτικές λύσεις αγκυροβολίας
    • Πορεία με μοίρες και μίλια από σημείο σε σημείο προορισμού
    • Τηλέφωνα Λιμενικής Αρχής στην περιοχή που θα πας – Κανάλια VHFπου επικοινωνεί. Καλό είναι να υπάρχει γενικός κατάλογος (Τηλεφωνικός αλλά και MMSI) των κατά τόπους λιμενικών αρχών.
    • Τηλέφωνα αντιπροσώπων για βλάβη/σέρβις μηχανής
    • Ποτέ μη ξεκινήσετε ένα ταξίδι, έστω και σε κοντινή απόσταση, χωρίς πόσιμο νερό. Γενικά είναι καλό να υπάρχουν τροφές και πόσιμο νερό μέσα στο σκάφος, για όλο το πλήρωμα, για τουλάχιστον δύο μέρες. Ποιος σας αποκλείει μια βλάβη της μηχανής, με πλήρη άπνοια και ντάλα ήλιο;
    • Ελέγξτε τα τρόφιμα σας. Μια δηλητηρίαση εν πλω δεν είναι καθόλου ευχάριστη και θα τη θυμόσαστε για πολύ καιρό,
    • Ακόμα κι αν ο καιρός είναι πολύ καλός, πάντα να έχετε μαζί σας μια νιτσεράδα και ζεστά ρούχα, τοπο- θετημένα σε κατάλληλη θέση και έτοιμα προς χρήση, σε μια απότομη απρόσμενη αλλαγή του καιρού,
    • Ελέγξτε τα φωτιστικά μέσα ασφαλείας. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να δείτε είναι η ημερομηνία λήξης τους. και προβείτε σε αντικατάσταση όσων χρειάζονται. Σημαντικό είναι να ξέρετε τι ακριβώς υπάρχει μέσα στο σκάφος, που βρίσκεται, πώς χρησιμοποιείται και πότε. Αν δεν γνωρίζετε πώς λειτουργούν ή ξεχάσατε μέσα στην ένταση της στιγμής, μην πανικοβληθείτε, γιατί πάνω στις συσκευασίες υπάρχουν οδηγίες χρήσης με σκίτσα επίδειξης που εξηγούν, βήμα προς βήμα, τι πρέπει να κάνετε. Καλό είναι όμως να τα μελετήσετε από πριν για όλες τις λεπτομέρειες. Προσοχή, μην αφαιρείτε τις πλαστικές σακούλες της συσκευασίας τους. Ο χώρος τοποθέτησης τους μέσα στο σκάφος, θα πρέπει να είναι προσιτός και ΑΜΕΣΑ προσβάσιμος. Χρήσιμο είναι, το χώρο φύλαξης και τη χρήση των φωτιστικών μέσων κινδύνου, να τον γνωρίζει όλο το πλήρωμα,

    Έλεγχος Σωστικών
    Ελέγξτε τα σωσίβια και τα σωστικά του σκάφους. Είναι σημαντικό να είναι σε καλή κατάσταση και να λειτουργούν.

     

    Έλεγχος – Σέρβις

    • Μηχανών (Κύριας και βοηθητικής)
    • Προπέλας (κύριας και εφεδρικής, πίρος ασφαλείας, κλειδί αλλαγής)
    • Κυκλώματος τροφοδοσίας και ανακούφισης του (ή των)ρεζερβουάρ, της γείωσης τους και των σημείων στήριξής τους. Οι σωληνώσεις να είναι μακρυά από μέρη όπου μπορούν να καταπλακωθούν από αντικείμενα, ασφάλιση ταπών ρεζερβουάρ, φλάντζες των φλοτέρ, κολιέδες καλά σφιγμένοι.
    • Κυκλώματος ηλεκτρικού/καλωδιώσεων. Ελέγξτε το απόθεμα από ασφάλειες, διακόπτες, κλέμες, ενδεικτικές λυχνίες
    • Μπαταριών
    • GPS και φορητό
    • Βυθομέτρου
    • VHF και φορητό
    • Μπαλονιών για τα φουσκωτά σκάφη.. Σχολαστικός έλεγχος για τυχόν απώλεια αέρα. Ελέγξτε φάσες συγκόλλησης των πλωτήρων στις πολυεστερικές επιφάνειες και ιδίως στο πίσω και κάτω μέρος (αυτό που τρέχει πάνω στο νερό).
    • Τρέιλερ (χούφτα, μανιβέλα, ιμάντας έλξης σκάφους, ρουλεμάν, δίσκοι, λάστιχα, ρεζέρβα, φώτα (φρένα/φλας/αλάρμ), ροδάκια και δοκοί, ασφάλεια (αλυσίδα σύνδεσης με κοτσαδόρο), οδική ασφάλεια
    • Εργάτη Άγκυρας
    • Φώτων
    • Ντουζιέρας
    • Στήριξη και Φερμουάρ τέντας
    • Κλειδαριές, Λουκέτα, Αλυσίδες

     

    Έλεγχος Καυσίμων

    • Υπολογισμός απαραίτητων καυσίμων (Για τη ΚΑΘΕ μέγιστη διαδρομή με τη μέγιστη κατανάλωση (βάρος και καιρός) και 50% επιπλέον) – Υπολογισμός του αντίστοιχου λαδιού για τους δίχρονους κινητήρες – Αν πάτε σε μακρινό προορισμό βεβαιωθείτε ότι θα βρείτε τον τύπο λαδιού και την ποσότητα που θέλετε στον προορισμό που υπολογίζετε ότι θα τα βρείτε – Πάρτε τηλέφωνο!!!)
    • Σημεία ανεφοδιασμού με βενζίνη – πάγο (Τηλέφωνα)

     

    Έλεγχος Μπαταριών
    Να ειναι καθαροι και καλα σφιγμένοι οι πόλοι των μπαταριών.

     

    Έλεγχος Μέσων Ναυτιλίας Ηλεκτρονικών και Μη (Navigation) – Επικοινωνίας

    • Πυξίδα
    • Κουμπάσο, Μολύβι
    • Κυάλια
    • Διπαράλληλο
    • Πυξίδα διόπτευσης
    • GPS με χάρτη περιοχής
    • GPS φορητό και φορτισμένο (με τον φορτιστή του αν θα λείψετε για μέρες)
    • VHF τύπου DSC με σύνδεση απευθείας στη μπαταρία και το μικρόφωνο σε στεγανό μέρος ή τουλάχιστον προφυλαγμένο. Ακουστικό ψείρα για VHFή εξωτερικό ηχείο. Έλεγχος της κεραίας. Ορισμένοι προτείνουν μία φορά το χρόνο να γίνεται μια δοκιμαστική κλήση στο Ράδιο Ολύμπια για να βεβαιωνόμαστε ότι το VHF εκπέμπει.
    • Πάρε το κινητό φορτισμένο!!! Φορτιστής αυτοκινήτου (Υπάρχουν και φορτιστές που δουλεύουν με απλές μπαταρίες. Πολύ χρήσιμοι αν δεν υπάρχει κατάλληλη υποδοχή από την μπαταρία του σκάφους και ξεμείνετε μεσοπέλαγα!!)
    • Φορτιστής επαναφορτιζόμενων μπαταριών ΑΑ (ραδιόφωνο κλπ)

     

    Έλεγχος Καιρού

    • Δελτίο καιρού – Ορισμένες φορές δυσμενέστερες των αναμενόμενων. Αν αντιληφθείς κάτι τέτοιο ανέβαλε το ταξίδι
    • Αποφεύγετε να καταναλώνετε αλκοόλ κατά τη διάρκεια του ταξιδιού,
    • Να φοράτε πάντα καπέλο, γυαλιά ηλίου, και να βάζετε αντηλιακή κρέμα, γιατί με την κίνηση πάνω στο σκάφος ο ήλιος ξεγελάει,
    • Να καταναλώνετε υγρά,
    • Προσέξτε, όποιος νιώσει την τάση για εμετό να γυρίσει το κεφάλι του αντίθετα από τον αέρα στη σταβέντο πλευρά,
    • Σημαντική είναι η επιτήρηση του ορίζοντα Οι κίνδυνοι δεν προέρχονται μόνο από κάποιο άλλο σκάφος αλλά και από μια απότομη αλλαγή του καιρού, μια ξαφνική καταιγίδα, αντικείμενα στη θάλασσα και πολλά άλλα,
    • Αν βρεθείτε σε κακοκαιρία και πλησιάζετε άγνωστη ακτή τη νύχτα, είναι προτιμότερο να μείνετε στο πέλαγος και να ταλαιπωρηθείτε, από το να θέσετε σε κίνδυνο τις ζωές σας,
    • Να θυμάστε καλά τους κανόνες αποφυγής συγκρούσεων.
    • Δείξτε με σαφή τρόπο σε κάποιο άλλο σκάφος την πορεία που θα επιλέξετε και κάντε το έγκαιρα και αποφασιστικά. Ποτέ μη βάζετε σε δίλημμα άλλο σκάφος,

     

    Ενέργειες λίγο πριν φτάσετε σε Λιμάνι

    • Τοποθετήστε τα μπαλόνια στις σωστές θέσεις ανάλογα με το πού θα δέσετε,
    • Ετοιμάστε τα σχοινιά που θα χρειαστείτε. Πρέπει να είναι τοποθετημένα
      και δεμένα στη θέση τους. Να έχετε επίσης προβλέψει να υπάρχουν και δύο επιπλέον σχοινιά σε ετοιμότητα, γιατί μπορεί να τα χρειαστείτε κατά τη διάρκεια του δεσίματος. Δεν θα έχετε την πολυτέλεια του χρόνου να ψάχνετε την τελευταία στιγμή, ειδικά αν φυσάει δυνατά,
    • Μην μπαίνετε με ταχύτητα στα λιμάνια. Μη ξεχνάτε, ότι η θάλασσα θέλει σεβασμό και γνώση. Αν σέβεστε τη θάλασσα, να είστε σίγουροι ότι πάντα θα γυρνάτε πίσω ασφαλείς. Με λίγη προσοχή και μέθοδο θα νιώθετε πιο άνετα και δεν θα βάζετε σε κίνδυνο τη ζωή όσων επιβαίνουν στο σκάφος, αλλά και το ίδιο το σκάφος σας. Αφιερώστε λίγη ώρα στο λιμάνι, σας γλιτώνει από πολλές περιπέτειες και φασαρίες που σίγουρα κανένας δεν επιθυμεί. Εσείς πάντα να ξεκινάτε πλήρως προετοιμασμέ- νοι και έτοιμοι για όλα.
    • Μην ξεχνάτε, πως είμαστε ένας ναυτικός λαός με πανάρχαια παράδοση στη θάλασσα. Είμαστε υποχρεωμένοι να τη συνεχίσουμε και να ταξιδεύουμε με ναυτοσύνη και πείρα. Καλά και ασφαλή ταξίδια.
    • Ποτέ μη ξεκινάς αν αισθάνεσαι κόπωση ή έχεις καταναλώσει αλκοόλ
    • Ενημέρωση οικείων – γνωστών (καλό είναι να είναι κάποιος ή κάποιοι που έχουν σκάφος και θα μπορέσουν να έλθουν για βοήθεια (αν χρειαστεί!!))
    • Αν θα υπάρχει πλήρωμα να ενημερωθούν για τα πράγματα που μπορούν ή δεν μπορούν ή πρέπει να έχουν μαζί τους – Ίσως μια βόλτα πριν το ταξίδι, γνωριμία με το σκάφος για τα μέλη που δεν έχουν εμπειρία. Αν μπορείτε επιλέξτε το πλήρωμά σας !!!! Εν τούτοις ως κυβερνήτες έχετε πλήρη ευθύνη και οφείλετε να σεβαστείτε τις διακοπές και την ψυχαγωγία του.

     

    ΕΡΓΑΛΕΙΑ, ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ ΕΦΟΔΙΑ

    Εργαλεία

    • Κιβώτιο για τα εργαλεία. Πλαστικό για να μη διαβρώνεται (Μπορούμε να ψεκάσουμε τα εργαλεία εκεί που βρίσκονται μέσα στο κουτί με λίγο sprayoil σιλικόνης ή αντισκουριακό σπρέυ WD40 για την προστασία τους από την υγρασία και την επαφή με το θαλασσινό νερό. Εναλλακτικά μπορούμε να ρίξουμε στο κουτί ναφθαλίνη η οποία τραβάει την υγρασία)
    • Γάντια εργασίας
    • Κλειδιά Γερμανοπολύγωνα – 2 σειρές (6-24mm) (Έχω 7-20, 25-28)
    • Κλειδιά Allen (3-11mm)
    • Κλειδί γαλλικό (παπαγάλος)
    • Κλειδιά ναυτικά (3-4 inox, διάφορα μεγέθη)
    • Κατσαβίδια Σταυρωτά – 2-3 διαφορετικού μεγέθους
    • Κατσαβίδι με Τ-λαβή (έχω 1/4 ίντσας με 12 κεφαλές ίσιες και σταυρωτές)
    • Κατσαβίδια ίσια – 2-3 διαφορετικού μεγέθους
    • Κατσαβίδι δοκιμαστικό 12βολτο
    • Κατσαβίδια ωρολογοποιού – 1 σετ
    • Σετ εργαλείων βοηθητικής μηχανής
    • Πένσα – 1 μεγάλη και μία μεσαία
    • Τανάλια με δυνατότητα μεγάλου ανοίγματος
    • Μυτοτσίμπιδο
    • Μπουζόκλειδο (Για το μέγεθος του μπουζί μας !!!)
    • Ψαλίδι
    • Λίμα σιδήρου μέτρια
    • Πριονάκι σιδήρου και λάμες
    • Καστάνια
    • Μαχαίρι και Φαλτσέτα ή Κοπίδι
    • Ναυτικό πολυσουγιά inox
    • Γκαζοτανάλια
    • Σφυρί μέτριο
    • Κόφτης καλωδίων
    • Σφιγκτήρα ηλεκτρολόγου
    • Τρυπάνι χειρός
    • Πανιά
    • Φορητό starter (πάντα φορτισμένο)
    • Πολύμετρο μικρό (για ανεύρεση διαρροών)
    • Ηλεκτρική αντλία (βατραχάκι) με φις και σωλήνα αποχέτευσης

    ΣΚΑΦΗ

    Η πρακτική εκπαίδευση γίνεται με τα ιδιόκτητα σκάφη της σχολής. Τα σκάφη είναι πολυεστερικά, ένα Compass 168cc μήκους 5.35 μέτρων, ιπποδύναμης 100hp καθώς και ένα Karnic bluewater 2250 walkaround ιπποδύναμης 225hp. Το σκάφη είναι σύγχρονα, πλήρως εξοπλισμένα με σωστικά και πυροσβεστικά μέσα, και ηλεκτρονικά βοηθήματα ναυσιπλοΐας (GPS Plotter Βυθόμετρα - RADAR). Είναι εγκεκριμένα από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και ελλιμενίζονται στον λιμένα Αλεξανδρούπολης.
    ΣΚΑΦΗ

    Ο Καιρος Στην Αλεξανδρουπολη

    Ο Καιρος Στην Σαμοθρακη

    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

    Εισάγετε τα στοιχεία σας παρακάτω και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας το συντομότερο δυνατό!



      Ή καλέστε μας εσείς στο: